jag blir galen!

Jag hatar det där med att skaffa ny mobil, speciellt när man måste skaffa ett abonemang. Det är sjukt störigt.
Skulle först skaffa telenor abonemang, 129 kr i månaden plus 99 kr för gratis sms, alltså blir det 229 kr i månaden.
Sen funderade jag på halebop, 199 kr i månaden och då får man gratis sms också, men då måste jag ha det i 24 månader.
Pratade med Daniel och fick reda på att hos 3 kan man binda sig i 18 månader, få 199 kr att ringa för, som man betalar för, man betalar inte för mobilen då. Vill jag ha gratis sms kostar det typ 99 kr, och då drar dom bara av det från dom 199 kr. Alltså har jag typ 100 kr att ringa för. Tycker det låter jättebra, eller hur?
Men nej, när jag ringer mamma och berättar det då tycker hon att jag ska skaffa halebop för där får man 199 att ringa för och då har man gratis sms. Hon förstår ju inte att jag vill inte binda mig i 24 månader på ett abonemang, och vill jag ha det i 18 månader måste jag ju ändå betala för den jävla mobilen och det blir ju mer än 199 kr i månaden. KUL!
Så måste jag vänta tills hon kommer hem för då ska vi diskutera det, men vafan jag vill ha det billigaste, och det låter ju som att 3 har det billigaste. Eller?
USCH vad jag blir trött.

Känns som om det kommer bli en dålig dag idag.
Måste diska och det är sjukt mycket disk, städa måste jag göra.
Duscha, och gå och handla. Tråkigt värre.
Hjälp mig?

Igår var Michelle & Benjamin här :)
Vi handlade mat, och sedan lagade vi maten.
Eller ja, Michelle & Benjamin fick stå för det komplicerade, jag skar gurka och tomat till salladen haha.
Men det blev gott iallafall, klyftpotatis och fläskfilé med bearnaise sås. Gottgott.
Till efterätt fick det bli kladdkaka med grädde. :)
Vi hyrde film, "Lake view terrace", och så åt vi godis :)
Det var en trevlig kväll tycker jag:D

Idag ska jag som sagt diska och så. Funderar på att åka till mormor och morfar också, men får se hur det blir.
Nu kanske man ska börja med disken så det blir gjort någongång också.
Jaja.
Ha en bra dag gott folk!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Varför måste hon bestämma vad du ska ha då? :P det är väl ändå upp till dig hehe. Du är ju trots allt 20 år gammal. Jag tycker du ska göra det som du tycker passa dig bäst ekonomiskt. Förresten.. att du har mycket disk får du skylla dig själv för jag erbjöd faktiskt att hjälpa till flera gånger ;) har du satt igång än då? :)

2009-04-12 @ 19:39:56
URL: http://michelle-h.blogspot.com/
Postat av: Karin

Hej! Tycker du att bilden som finns i mitt senaste inlägg (det heter "Färg eller svartvit?") är finare i färg eller svartvit? Kommentera gärna vad du tycker så att jag får veta!:)

2009-04-12 @ 19:43:36
URL: http://abckarin.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://metrobloggen.se/helenasl

2009-04-12 @ 19:50:54
URL: http://metrobloggen.se/helenasl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback