På väg mot ett nytt liv.

Ja ska förändras.
Även om de inte är mycke, ja måste genomgå en förändring.
Herregud, titta på mig själv.

Sommaren -07 gick ja nog upp minst 10 kg.
Hur fan lyckades ja med det på bara en sommar?
Easy one. Jag har alltid haft lätt för att gå upp i vikt,
vilket betyder att jag inte alls borde äta chips och godis och dricka läsk osv.
Men, de gjorde jag och ja får skylla mig själv. Det vet ja.
Bara undra hur fan de kan gå så snabbt?


Började gå ut och gå mer, och då började ja gå ner i vikt.
I vintras började vi mer o mer, iallefall under våren osv gick ja ner 6 kg. Gick upp dom igen på en månad,
bara för att ja trodde ja ville ha chips hela tiden.
Nu ska ja inte köpa chips varje helg, ja behöver inte den skiten.
Faktiskt inte, ja behöver inte sitta och gå upp massa extra kilon när ja ska gå ner.
Så nej, chips är något ja verkligen måste sluta äta så mycket av.
Och de hjälper mycket på traven att ja är ute och går varje dag nu med Michelle, det känns så skönt att känna att nu har man gjort något.


Hade det här varit för typ 1 ½ år sedan, då hade ja skitit i vilket helt ärligt.
Ja hade säkert sagt att de ska bli ändring på mina vanor, att ja skulle sluta röka, sluta me sötsaker,
ut och gå, herregud ja hade till och med ett gymkort?
Gymkortet var bara å slänga, för de använde ja aldrig. Var på gymmet kanske fyra gånger? Och hade ett årskort.
Sluta röka lyckades ja INTE med alls, och inte med chipsen.
Grejen är att ja tror inte att ja mådde så jättedåligt över min kropp/vikt o sådär förut. Faktiskt.
Hade ja gjort de, så hade ja gjort något åt det också.
Nu däremot har ja nått min gräns.
Ja har insett, att ja mår inte bättre av att äta så mycket skit.
Jag tänker inte sluta med allt, utan bara sluta äta så mycket och så ofta.
När ja väl äter så måste ja börja lära mig mina gränser, ja eller iallafall måste ja kunna sätta ett stopp.
Behöver inte vräka i mig hur mycke som helst bara för att de är gott eller för att ja har de.
Ja tänker inte sluta upp som dom på tv, visst nu är de ju en jävla bra bit kvar dit, men de går ju snabbare än va man tror.

LIKA BRA ATT SÄGA STOPP INNAN DE ÄR FÖRSENT!
Eller va säger ni?

De är en bit och gå, jag har ett mål, och jag ska klara det.
Jag och Michelle har ett gemensamt mål också och de är att vi ska lyckas springa vårruset nästa år!
Vi ska klara det, enbart för att vi vill och det är vårat mål!
Inget stoppar oss nu =)


Hmm..
De är så mycket funderingar hela tiden.
Och nu ska funderingar bli till handlingar som ska göra att ja mår mycket bättre fysiskt och psykiskt.
Jag behöver detta, och jag ska klara det.
Även om de tar lång tid.
Fuck dom som inte tror på att jag kommer lyckas.
Jag tror på mig själv, och det är vad som räknas!

Nu ska jag plocka iordning här, ta ett glas vatten för ja e törstig, sen ska ja duscha för de har ja inte gjort ännu!


Change before you have to. / Jack Welch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback