En flicka som är stark.

Med gråten i halsen och ilskan på väg ut skriver jag detta blogginlägg.
Jag har verkligen jävligt svårt för att förstå hur min mamma tänker.
Det var meningen att jag & Bekke skulle flytta ihop och jag skulle ta ett lån.
Men så tänkte jag lite och mamma sa att det är bättre om jag bor hemma, så jag slipper ta ett lån.
Idag vände det.
Hon tänkte att jag skulle ta lån, en liten del, och fortfarande betala hemma, samtidigt som jag ska ha råd att betala böcker och skit, samtidigt som jag ska överleva själv.
Istället för att tänka på vad jag behöver, så tänker hon på vad HON behöver. HON Behöver pengarna av mig.
Men det konstiga är att innan har vi klarat oss, hon har alltid överlevt med nöd och näppe. Helt plötsligt gör hon inte det?
Nej, det är bättre att kräva att sin dotter ska ta lån (När hon vet själv hur jobbigt det är att betala tillbaka det sen), och bli skyldig CSN massa pengar. Det är mycket bättre, än att ställa upp för sin dotter.
Jag som var så jävla motiverad, jag ville verkligen börja plugga.
Men nu känns det bara som om jag kan skita i det, för att jag kommer bli tvungen att ta det där jävla lånet för att mamma ska klara sig med pengar.
Då kan jag ju lika gärna flytta hemifrån istället och ta lån för att betala den hyran. Eller?
Har jag fel i hur jag tänker?
Det är bättre att jag sitter i skiten än att hon kan tänka sig att ställa upp för mig. Men, som jag sa till Michelle, hon har ett misslyckat barn, varför skulle hon inte lika gärna kunna ha två? Det spelar väl ingen roll för henne. Känns det som iallafall.
Eller så kan hon fan slänga ut mig så kan jag bo på gatan.
Det värsta av allt är att hon kommer inte ge med sig, utan bestämmer jag mig för att plugga nu så kommer jag vara tvungen att ta ett lån.
Och hur roligt är det? jag vill inte det.
Jag vill kunna plugga utan att bli skyldig massa jävla pengar.
Om hon ändå kunde varit lite mer normal, och kunna ställa upp för mig som jag vet föräldrar ska göra.
Hon har fått hela den här grejen om bakfoten.
Jag skiter nog i att plugga, det känns bäst.
Leva på socialbidrag hela livet istället, utan jobb. Det låter kanske bättre för henne?


Den där flickan som log för en timme sen är borta. Det känns svart. Tomt.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Paui

Inte för att vara sån men jääääääävligt många sitter med lån. Ska du plugga i Halmstad så har du en stooor fördel för du slipper pendelkostnader.

Och du säger att din mamma bara tänker på sig själv, men hon köper ju mat till dig också, eller har jag fel? du säger att hon alltid har överlevt med nöd och näppe, det låter som att hon alltid har levt på gränsen ekonomiskt, det tycker inte jag är rättvist.

jag menar inte att vara att elak alls, jag vill bara säga min åsikt.



Det du behöver tänka på är dock att du kan bara få lån för VECKOR tar du lån för 15 v så sitter du som jag, med enbart bidrag på tvåtusen kr i maj och i april fick jag ut lite mer än femtusen ist för 7800.



Som sagt. Bli inte arg eller upprörd, bara min åsikt.



Puss&kram

2009-05-13 @ 21:24:33
Postat av: Michelle

Jag förstår om du är arg om man först får höra en sak och sen en annan. Då uppstår förvirring. Men det bästa hade ju varit då om du behöll dina 2800 och fick klara dig på det. Jag vet ju att jag klarar mig på det. Men sen röker jag inte heller så det kan ju vara det haha.. Jag hoppas ändå du kommer plugga om du kommer in för du hade behövt det!

2009-05-13 @ 21:33:25
URL: http://michelle-h.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback